14 juli 2014

FiberFunkarFantastiskt



Värst vad jag är trist och tråkig då? Sovit hela dagen känns det som och ändå gäspar jag.
Hade i alla fall en lugn natt på nya avdelningen, där är det oftast väldigt lugnt nästan lite trist faktiskt.

I följetongen se tv och surfa via vår nya hyperjävlasnabba fiberanslutning så slutade det oavgjort.
Tv´n kom igång till slut men med "bara" hälften av alla utlovade kanaler. KATASTROF enligt Rolf, går att ordna enligt mig.
I dag har maken således suttit i telefonkö i femtiotre minuter till Viasat och rett ut den ena och det andra.
Tydligen så har vi alla kanaler som ingår i vårt beställda Guldpaket men i en salig oordning, därav är mysteriet löst. T.ex så ligger TV 3 på kanal 53 och Kanal 5 på 67 eller något sånt.
KATASTROF NR 2 enligt han som sover med fjärrkontrollen i handen i soffan kvällarna igenom.
Tror vi får be Jogge om hjälp att fixa till det hela, han är en lugn och sansad person som säkert hjälper oss teknikfientliga pensionärer.
Nu ska bara en router införskaffas så kan jag börja surfa i blixtens hastighet.

Ja, det var väl allt jag hade att berätta. I natt jobb igen, dock inte på den lugna avdelningen. Jag är glad att bästa Anne är tillbaka efter sin semester. Hoppas hon hinner titta förbi något.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar