29 september 2014

BarnVaktsDebut



Tänk i natt har jag sovit utan att inte bli väckt en endaste gång, kändes så skönt när jag vaknade utvilad klockan 06.45.
Gustav sov således ute hela natten och lät sin trötta, slitna utarbetande mamma få sova i fred.
Ja, och resten av familjen också förstås men det brukar vara jag som är förstahandsvalet att väcka när jag är hemma.

Idag har jag gjort något roligt! Jag debuterade som barnvakt åt lilla Stella. Gick hur bra som helst den 1,5 timmen Emilie var i väg för bl.a ett tandläkarbesök.
Underverket sov hela tiden så Carlos och jag myste i soffan framför Nyhetsmorgon och en kopp kaffe.
Exakt 30 sekunder innan Emilie satte nyckeln i dörren vaknade hon. Typiskt! Fast jag hade första tjing på blöjbyte och påklädning i alla fall.

Hon var så gullig på skötbordet. Låg alldeles stilla och tittade på mormor med stora ögon och vet ni vad som hände sen??? Hon fyrade av världens leende, från öra till öra! Och ja, jag vet att det bara kan vara att hon har luft i lilla magen men nu när jag kom hem har jag ägnat mig åt min favoritsyssla...googlat. Och vad hittar jag då?  Jo, första sociala leendet kommer mellan 3-6 veckor. Bingo!
Stella är 3 veckor och två dagar och ler med hela fejset till mormor som hänger över henne och pratar gulligullspråket. Jag blev varm i hjärtat! Hon kanske tänkte att det är väl lika bra att man ler åt henne nu när hon ändå låter så himla löjlig.

Vi hann även med en promenad i det härliga vädret. Jag körde vagnen med det sovande barnet och Emilie och Carlos kom på efterkälken ibland.

 Trött fralla med röd boll inom räckhåll
 Kolla här då! Det här fina har Catta stickat, så himla gulligt! Tack snälla du!
Försöker se lagom cool ut samtidigt som jag håller andan så inte magen hänger ut för mycket.
Vad tycker ni? Lyckades jag? Inte speciellt va? 

Måste i alla fall få säga att på barnvagnsfronten har det hänt grejer sen jag körde 
mina arvtagare för 30 år sedan i en beigefärgad Emmaljunga årsmodell -85.
Jädrar vilken väghållning och styrförmåga det är i Bugaboon. 
Så lättmanövrerad och skön att promenera med.
Det enda minuset är att det inte finns backsensor,





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar