14 september 2014

#valfie #smash&grab



Nersjunken i soffan och lite lätt slut i skallen. Har minst sagt hänt en del idag.
Vi började med att i samlad trupp gå och rösta. Fast så blev det inte, Rudolf hade bråttom och gick under diverse mutter i väg innan Erika och jag var färdigfixade. Vi gillar att ta det lugnt på morgnarna och herregud, vallokalerna har ju öppet till 20.00. Varför stressa?
Man ska tydligen och rösta enligt traditionspellen i familjen....Erika och jag tog bilen, vi skulle direkt efter i väg på en shoppingtur. Verkar onödigt att gå hem och hämta bilen...och jag med mina brutna fötter...?!
 Har väl aldrig varit med om att det är kö in till vallokalen! Vi stod säkert en halvtimme.........
 ...och roade oss med att ta #selfies eller kanske #valfies vore en bättre benämningen en dag som denna. #valfie
 Smygkort på världens bästa Erika.
 I kväll väntar en spännande valvaka och jag ber till gud och högre makter att
 SD inte får en vågmästarroll, vore fruktansvärt!
Jag har i alla fall gjort vad jag kunnat för att förhindra detta skräckscenario.
Sen åkte vi till Jakobsbergs Centrum. Lunchade på Tasty´s när vi helt plötsligt hör däcktjut, höga motorljud, skrik, krascher. Går ut och kollar och ser en något felparkerad bil som står rätt in i Forexkontoret.
Ur kliver en storväxt kille med en k-pist i högsta hugg. Jag säger till Erika, vi måste härifrån men inser sedan att vi är nog tryggast där vi är.
Sen går allt fort, en  kille går strax därefter helt lugnt och stilla i väg med en väska under armen och k-pisten i den andra.
Ingen vågar röra sig men efter en alldeles för lång stund så hörs sirener och polisen anländer och  spärrar av hela centrumet.  Vi åker därifrån, något skärrade och med huvudvärk. Kändes obehagligt.

Vi hade tänkt handla lite på BR Leksaker, H&M och Teknikmagasinet men allt var avspärrat och vi åkte till Lekmer på Outlet isället.
Tänker på den stackars utsatta Forexpersonalen, hur mår dom just nu. Sen kan jag inte låta bli att tänka på dom jävla rånarna..varför i helvete kör man en bil rätt in genom huvudentrén och in i Forexkontoret?  En stackars kvinna ligger avsvimmad på golvet inne på Tasty´s, hon får hjälp av personalen.
Trodde man utförde s.k smash and grabrån när butikerna var stängda....och det måste ju finnas risk för whiplashskador? Vilket gör skitont, och varförihelvete utsätter man sig för det..frivilligt!
Fast det kan dom gott ha! Whiplash är fanimig inte kul säger jag med viss erfarenhet av just den skadan.

Åkte till Stella och myste efteråt, kändes så skönt att få borra ner näsan i hennes mjuka kind.
Det behövde vi!







1 kommentar:

  1. Jösses! Låter som lite väl mycket äventyr! Måtte vara en märklig känsla att plötsligt stå öga mot öga med en k-pist. Tror inte att jag vill testa! Hade nog fått tokpanik! Hade jag varit där, hade jag ju mest troligt haft W med mig också… Huu. Tur att det gick bra med er!

    SvaraRadera