22 september 2014

VågaVägraHösten



Så var den förbannade höstjäveln här! HATAR DET! Dags att byta ut dom knäkorta jeansen till hellånga....blä!
Jacka? Är man tvungen att börja med jacka...nu? Usch!
Det blåser satan ute och regnar från snedden, är det någon människa som gillar detta väder tro?

Idag är det en del måsten på to-do-listan. Jag måste förbereda veckans middagar, jag måste inhandla dessa, jag måste vila inför nattjobbet, jag måste röja lite här hemma och jag måste laga middag.
Sen la jag dit ett eget måste, jag måste gosa med Stella och Carlos. Tar mig en tur dit efter lunch.
Som det superduktiga barnbarn till mig så har underverket sovit hela natten i natt..med!
Från 23.00-07.00, eller var det längre? Duktiga barn, hon brås på sin mormor som kan sova hurmycketsomhelst. Hoppas det håller i sig bara, pigga och vakna barn på natten är inget vidare.

Nu över till något annat. Åkte bil med Rudolf igår, i hans firmabil. Det var en upplevelse, vilken jäkla röra han hade i bilen. Var som ett mindre slagfält men för den delen också väldigt välplanerat ifall man skulle drabbas av plötslig hunger, törst, alkoholsug, godissug, svett i armhålan, hosta, sårskada, batteritorsk på hörapparaten m.m.
Konstigt att han har sån jäkla oordning när han är en pedant hemma och inte en pryl får ligga på fel ställe.
Han kallar sin bil för ett rullande kontor...okidoki!


 Kaffekopp i dörrfacket.
 En flaska smuggelvodka i bandyportföljen.
Någon slags muta från någon polsk medarbetar och dessbättre ännu oöppnad.
 I solskyddet på passagerarsidan hitttade jag ett inramat diplom på någon slags utbildning han gått
 Mössa och vinterjacka
 Storförpackning av plåster
 Batterier till hörapparaterna, lite skruvar och muttrar
 Pappersnäsdukar och passerkort till båtklubben
 Vicks Blå och lakritspipor
 Deodorant eller var det låsspray samsas med allehanda viktiga visitkort
Reflex och laddare...alltid redo!





1 kommentar: