30 september 2014

SkummisIFarten



Godmorgon!
Bra dag på ingång, ska nämligen träffa lilla Stella idag med! Tar med mig Anne så hon också får gosa bebis. Strax före 12.00 är det dags att åka och jag längtar.

I går då jag min vana trogen stod och glodde rätt ut genom fönstret så fick jag se något skumt.
En kille kommer och går uppefrån vändplanen och fortsätter rätt in på grannhusets tomt.
Han ser mig i fönstret (försökte gömma mig lite diskret bakom gardinen för säkerhets skull) men han fortsätter in på tomten ändå, han tittar lite snabbt in genom vardagsrumsfönstren och fortsätter mot entrédörren.
Men där ångrar han sig plötsligt, tittar åt mitt håll och går ut på trottoaren och fortsätter fram i sakta mak på gatan och hoppar in i en bil lite längre bort och åker i väg med en rivstart. Märkligt och skumt!


Jag ringer förstås polisen och går även över till grannhuset och berättar vad jag nyss sett. 
Polisen trodde att det var någon som gjorde en s.k research inför eventuellt inbrott och han tog mitt signalement på skummisen och tackade för mitt iakttagande.

Kändes sådär faktiskt, trots vi har larm så är man aldrig säker. Gillar det inte, har dessutom haft två inbrott tidigare, inte här i Pettssonska utan där jag bodde innan. Och det är fanimig inget man vill vara med om igen.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar