4 september 2014

ValkompasserOchVegetariskFöda



Godmorgon kompisar!
Hoppar informationen om hur jag sovit i natt, tror ingen jäkel kommer sakna den.
Började dagen med lite obligatoriskt blippande på Iphonen medans jag låg kvar i sängen. 
Gjorde Aftonbladets valkompass och det blev så här........


Jag matchar alltså inte med Sverigedemokraterna och tänk vad rätt kompassen hade. Tror praktarslet i mitten är hon som häromdagen pratade om partiets motstånd till anhöriginvandring och avslutade med att säga att hon själv var anhöriginvandrare....sicket slutsteg, skrämmande!


 I går slog jag på stora trumman och trotsade lite lagom busigt. Gjorde en vegetarisk pastarätt med Zetas underbart goda pasta Strozzapreti, körsbärstomater, pesto genovese, ruccola och massor med parmesan.
Vi satt nyfikna och förväntansfulla och väntade på vad den pasta OCH vegetariskfientlige Rudolf hade att säga om dagens stolleprov till middag. Han sa inte en flaska! Han slevade likt en grottmänniska in födan som vanligt....otroligt!
 Det var supergott och så förbaskat enkelt att tillaga, tog fem röd typ.

Ikväll står en citronkyckling med fetaost, tomater och oliver på menyn. Inte så konstigt kanske men det ska vara bulgur till....fattar ni bulgur? Det kommer han aldrig att våga sig på, jag får koka lite potatis åt gamlingen så tror jag han blir nöjd.
"Konstig" mat två dagar i rad...stackars Rudolf.....

Vad händer idag då? Jo, Emilie och jag ska handla lite nödvändig utrustning till bebisen. Sänghimmel och spjälsängskydd till Stokkesängen står först på listan. Vi tar oss en tur till LekMerbutiken på Outlet.
Sen får vi se om det trillar ner något mer i kundvagnen. Det gör lätt det i dom där bebisbutikerna.
Finns så mycket fint, gulligt, rart och mer eller mindre behövligt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar