3 september 2014

DödFiskBromsMotion




I dag har jag lärt mig något nytt. Min mor säger alltid att man lär sig något nytt varje dag. Hon kanske har rätt.
På eftermiddagen löste jag ut bilen från servicen på Bra Bil. Jag hade vid inlämnandet påpekat att det gnisslade någonstans i dom bakre regionerna när jag körde. 
 Dom lovade att kolla upp saken. Och idag fick jag alltså höra att "jag bromsar för lite och för mjukt" och att jag måste lära mig att "motionera" bromsarna.
Annars blir det gnissel i maskineriet som på vår bil. Dom bytte några bromsgrejer, belägg eller var det klossar?
Och nu är lilla Lulle ingen gnällspik längre och jag kommer hädanefter tvärnita lite då och då. 
Däremot är jag 4400:- fattigare, dyrt att serva bilar!

Har varit till Stinsen också med två trallande jäntor, en hund och en supersnabb Clio. Jag och Carlos gick en promenad bland asfalt och betong och lyckades hitta en liten liten gräsplätt i nedförslut som han kunde göra tvåan på. Carlos var mer än nöjd, han bajsar ju helst i nedförsbacke.
Sen hängde vi utanför entrén på en parkbänk och charmade förbipasserande damer och herrar medans den väldigt mycket gravida matten (vecka 40!) och mostern shoppade bra-att-ha-saker på Granit.
Blev ta-med-hem-sushi till lunch, satan vad det är gott! Skulle kunna leva på död rå fisk! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar