21 september 2014

DettaSerJagFramEmot



Trots att jag inte är överrens med hösten och dessvärre inte vintern heller så har jag massor med kul att se fram emot. Längtar till allt!


 I oktober kommer jag äntligen i väg på något jag väntat på länge.
 Nämligen Mitt enda liv-föreställningen med Jonas Gardell. Fattar inte varför jag inte bokat tidigare....jag älskar Jonas Gardell!


I slutet på oktober är det biljettsläpp för Melodifestivalen 2015. 
Blir ett mail till min ovärdeliga kontakt så fixar hon brakplatser as usual.



I november flyttar jag hem till Carlos i 10 dagar, eller nätter rättare sagt.
 Dagarna kommer tillbringas här hemma. Men nätterna funkar sämre bra eftersom både Gustav och Carlos vill sova i sängen och Gustav gillar inte att dela säng med den lilla dreglande besten.
Har tagit semester för att passa Lill-Fisen medans resten av hans familj åker till Italien och visar upp Stella för släkten.

 

Jag ska äntligen få se Livet är en schlager!
Älskar filmen som jag sett 100 gånger, musikalen kommer vara bättre, tror jag.


Ska så fort jag får påfyllning  på kontot beställa varsin biljett till Orups nya show på Hamburger Börs.
Älskar Orup också! Och framförallt hans musik. Premiär på torsdag 25/9.


Här kommer höjdpunkten! En decembervecka på Kap Verde med färgglatt plastband runt handleden.
Detta plastband ska generera till obegränsat med mat och dryck dygnet runt. Behöver alltså inte röra oss särdeles mycket för mat och dryckletande. Kallas passiv semester.
Längtar så!



När vi kommer hem runda, trinda och förhoppningsvis lite solbrända från solsemestern 
så är det hög tid för dop.
Stella Rosa Maria Gomez i fin vit dopklänning ska döpas i någon i dagsläget ej bestämd kyrka.
Jag kommer gråta, Stella kommer kanske också gråta. Kanske flera lättrörda personer på plats i kyrkbänkarna.  Fint kommer det bli i alla fall och mormor längtar.


Sen förstås hoppas jag på julbord!
Helst på Restaurang Anstalten på Wenngarn.
Tycker den hårt slitande personalen MED respektive ska bli bjudna.
Är väl det minsta man kan begära?
Och gärna med en övernattning på hotellet också.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar