28 september 2014

UtflyktTillSlottet



Var nog extremt trött och slut i skallen när jag stämplade ut i morse. Gick ner i trappan, på väg ut och tänkte åka hem. Inget konstigt med det tycker ni. Jo, jag missade en liten detalj. Jag glömde passera omklädningsrummet för kläd och skobyte.
Som tur var så kom jag på felet, vände om och tog trappan upp igen. Gör om-gör rätt!

Idkade snabbsovning idag.  Ställde alarmet på 11.00 för att hoppa i brallerna och åka och kidnappa Carlos tillsammans med Erika.
Längtat så och ville ta med honom på en liten utflykt. Vi åkte till Wenngarn, vårt favoritställe.
Vädret var näst intill perfekt. Sol, varmt men dessvärre blåsigt som attan.
Vi började med fika på Slottet, härliga våfflor med varsin kopp kaffe.
Efter en stund fick vi sällskap av Frida, Iris, Lennart och Jocke. Carlos var överlycklig!

När fikat var avklarat så gick vi i samlad trupp runt en sväng på området. Lennart visade oss sitt nya hus som han och Pia kommer flytta till någon gång nästa år.
Jag hittade mitt favorithus också, fast jag vet att Rudolf vägrar flytta till Wenngarn. Kanske inte är så kul att bo på jobbet.  Fast jag håller med Lennart, man känner ett otroligt lugn. Det är en sådan fantastisk fin och underbar natur, mysigt och hemtrevligt hela området. Jag skulle inte ha ett dugg emot att flytta dit.

Tog lite kort i blåsten...






 Den här bilden stoppar jag in i facket "Misslyckad", men det förstod ni säkert redan
 Goda våfflor och stora och tjocka! Precis som jag!
 Två sötnosar!
 .....och en till!
Ingen hemma hos Lennart och Pia???





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar