12 september 2014

T.G.I.F



Helg! Det är helg och jag är ledig, wonderschön!
Har nyss fått hjälp av Erika att fixa fredagens kulinariska måltid. Gissa vad? Tacos såklart som halva Sverige säkert smaskar i sig i kväll.
Fast jag tänker lite utanför boxen och gjorde en tacopaj istället, med såklart massa grönsaker, riven ost, tacochips, gräddfil och salsasås.

I kväll blir det en riktig familjesammankomst. Alla kommer! Till och med mormor. Hon blev överlycklig när jag ringde och frågade om hon ville träffa Stella och äta tacos.
Hoppas jag kan ta några bilder på henne och Stella, vore kul till familjealbumet.

Annars så har jag inte mycket att svamla om just nu. Hade en fantastisk lugn och näst in till stillastående natt på jobbet.  Blev så trött på morgonkulan så jag var tvungen att ta ett varv i trädgården för att andas in lite fräsch morgonluft och få ny energi.  Vi har ni som ni vet dåligt med bra luft inomhus på jobbet. Kan också bero på att jag slarvat lite med sömnen senaste dagarna, har inte tid att sova när det finns så mycket roligare saker att ägna sig åt.
Ni vet mitt underbara barnbarn, mitt absoluta favoritämne just nu, alltid och för evigt.

Nej, nu måste jag sticka och hämta lilla mamma. Hörs senare, heippa!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar