26 november 2012

Bra dag idag



Oj, det bidde nästan en heldag med shopping! Är trött nu, mitt betalkort är också trött. Shoppade loss, råkade även idag "snubbla" över några julklappar.
Emilie och åt varsin räksallad på Tasty´s. Den här gången fick jag ha räkorna för mig själv eftersom Gustav var hemma och vaktade huset.


Fast han behöver inte vakta det längre, vi är ju sedan en vecka drygt, alarmerade! Känns skönt!
När vi ätit klart så tittade vi in i favoritaffären Presenterian, ni vet den affären där jag skulle tänka mig att stämpla in allt...RUBBET!

Sen ville elaka flickan åka till Rusta och jag gjorde därmed mitt andra besök där på samma dag.
Hon handlade ett par stjärnor på fot som det var superbra pris på.
Tidigare hade jag handlat en balkongslinga på 6 meter jag tänkte pynta på verandan med.


 Ett berg av bra-att-ha-saker! Finurliga moppar, kaffekapslar, ljusslingor. kattmat, pepparkakor, fläskfilé, blockljus till staken m.m..


Medans jag väntade på Emilie slank jag in på en affär och hittade den här!
Den bara skrek....Köp mig! Stod t.o.m Ewa på den! Jag slog till och köpte den i flera storlekar mindre än vanligt, häftigt! Fanns vit och svart också, tror jag tar en sväng till och köper i alla fall den vita.

Nu har jag handlat veckans middagar på Willys. Den här veckan kör jag utländskt tema, undrar om Rudolf gillar det?! Kanske är alldeles för vågat för honom.....brrrr, läskigt!
Vad tror ni:
  • Biff med bambuskott (kinesiskt)
  • Rotfruktsgratäng med falukorv (svenskt!)
  • Pasta med fläskfilé och zucchinisås (italienskt)
  • Jambalaya (landet långt borta, kanske USA va?)
  • Spansk potatistortilla (spanskt)
Idag kör vi svenska rester sen helgen. Lite potatisgratäng och benfri karré.
Nu måste jag vila!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar