24 november 2012

Magiskt!



Hade en ganska skön, mysig och ensam hemmakväll i soffan i går. Kände mig pigg som en mört så klockan 00.45 drog jag igång dammsugaren och dammsög hela undervåningen.
Galet? Javisst, jag är sån!

Strax före 1.30 kom Popfarfar hem från ungdomsdiscot på Friends Arena han utbrast redan i hallen svaret på min fråga: Hur var det? med dessa förlösande ord:
  • Magiskt
  • Ett jävla bra drag
  • Ett jävla tryck
  • Vilken ljusshow
Han svär en del, jag ber om ursäkt för det.
Alla med tre utropstecken efter såklart! Han var nöjd, glad och mådde fint. Ingen risk för plötslig och oväntad "magsjuka" här inte. Han hade druckit lättöl?! och jag letar fortfarande efter min borttappade haka....
Man kan alltså ha kul utan alkohol? Något som jag alltid hävdat! Bra Rolf!
Hungrig var han också och kaffesugen, så här satt vi mitt i natten och drack kaffe och åt kokta ägg.
En timme senare kom nästa favorit, Erika.
Kramar och prat, som jag längtar efter denna unge varje sekund.
Hon var också hungrig så vi satt uppe ett bra tag till och pratade medans hon tog sig en macka.
Rolf orkade inte, han hade då varit vaken i 22 timmar räknande vi snabbt ut.

Vid 3.45-tiden somnade jag och sen sov jag som en stock till 11.00!
Nu har vi ätit frukost och strax ska Erika bege sig mot stan för träff med fin vän.
Jag tänkte fortsätta mitt fönsterputsande och kanske även chocka grannarna redigt här på gatan.
Har faktiskt planer på att sätta upp adventsljusstakarna redan nu...EN VECKA FÖR TIDIGT!

Hur galet är inte det i lilla landet lagom!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar