27 november 2012

Tjonesmat



Måste bara visa er på mitt allra pedagogiska sätt min tillagning av dagens middag.
Det var så gott, precis som på kinarestaurang. Enda skillnaden var att Rolf slapp dra kortet.
Häng med nu, för här kommer bildskörden:


 Här ligger strimlad lövbiff och gottar sig i marinaden som bestod av Hoisinsås, fisksås, soja, olja, riven ingefära, hackad vitlök, hackad chilipeppar (jag tog en hel! vågat!). Tror jag fick med allt, där.


 Bambuskott, broccoli, morot, purjo och paprika väntar på sin tur i stekpannan.


Först fräste jag köttet med marinad på hög värme. Efter det var det grönsakernas tur och så blandades allt ihop i en härlig sörja som fick koka ihop ett par minuter.


 Voila! Lite halvpissig bild men jag kan lova att det var godare än ni kanske tycker det ser ut.
Det bästa med allt? Riktigt lågt PP-värde. Lövbiff är det duoval på, ät så mycket du vill för endast
 5 PP och sen 1,5 dl ris kostade 4 PP.
Till och med Rolf tyckte om det, men som alltid när vi äter något mer exotiskt och som inte innehåller kokt potatis så öser han på med en rejäl skvätt sweet chilisås.

Snart jobb, heippa!

1 kommentar: