4 november 2012

Konstgjord andning och sushi


Godmorgon på er denna dimmiga söndagsmorgon.
I natt hade jag nog århundradets lugnaste och därför också längsta natt.  
Tiden gick långsaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaamt! Tur att det inte var inatt man skulle ställa tillbaka klockorna, då hade jag blivit galen. Jobba en timme extra!

Det var som att köra i en mjölpåse på väg hem, sikten framåt var minimal, läskigt.
Möttes av mina favoritkillar när jag kom hem. Den ena kom med hög svansföring småspringande från grannen med en nyslaktad talgoxe i munnen, han slängde den stolt framför mig och jag berömde honom lite extra. Duktig jägare!
Smet in genom dörren snabbt i fall han fick för sig att dinera den färska pippin inne. 
I hallen möttes jag av nästa favorit, denne omåttligt morgonpigg man i sina bästa år var iklädd svart/vit vindoverall, reklamtoppluva och snabba skorna var nysnörade. 
Han skulle ta sig en morgonpromenad. 

Ska sova nu. I kväll är det familjemiddag, alla tre kommer hem Erika, Emilie och Jogge. 
Erika är iofs redan hemma, hon sover på övervåningen. Jag ska göra kycklingcanneloni. 
Har dykt upp ett problem....Herr Basilika har vissnat, tagit ner skylten, ställt in tofflorna m.m.
Gjorde nyss HLR utan större framgång, jag undrar bara: Ska inte färska kryddor hålla sig i alla fall några dagar. Köpte denna i fredags och jag HAR vattnat den....

Just ja! Madde undrade om Erika inte skulle gå klart sin utbildning. Klart hon ska! Men det är lite onödigt och dyrt att ha lägenheten kvar i Blackeberg när hon bor och pluggar i Vara. Dubbla hyror som fattig student är inte att föredra.
Och sen blir hennes mamma så ofantligt glad när hon kommer hem och bor här i Pettssonska på novemberlov, jullov och så.

Nu måste jag sova, lätt att fastna här.
Gunatt!

1 kommentar:

  1. Haha, DÅ fattar jag! Jag trodde hon sa upp boende i Vara.... Så går det när man inte läser ordentligt..! ;-)
    Ha en trevlig dag! Här verkar iaf solen vilja visa sig! :-D

    SvaraRadera