18 november 2012

Söndag idag!




Godmorgon kamrater, vänner, kompisar och alla andra!
Haft en behaglig natt på Viggen, ska sova nu. Har bara lite jag oerhört viktig information som jag vill förmedla innan jag stänger locket på både dator och ögon.

 Bilden till vänster i färdriktningen, gårdagens middag. Minipizzor! Ni har sett dom förut men dom är värda att ses igen.
Under all bebisspenat och prosciutto hittar man röd lök, paprika, tomat, tomatsås och riven ost.
Är särskilt stolt över körsbärstomaternas placering, genomtänkt och estetiskt vackert!

Gustav och jag hade mys hela dagen, vi var alldeles allena då Rudolf knäckte extra hos sin alldeles egna advokat.



Idag fyller min mamma år! Och nu undrar ni säkert hur mycket hon fyller. Kan ni ju fundera på.
Men hon fyller lika många år som dom två sista siffrorna i ett av årtalen då Sverige
vann Eurovision Song Contest.
Det har vi gjort fem gånger, fast jag plockar bort 2012 års vinst med Loreen. Hon fyller knappast 12 år.
Där har ni en tankenöt som heter duga. Den som först inkommer med rätt svar får ett signerat idolkort på mig! Kan bli värt pengar i framtiden.......

Mamma gillar inte att visas på bild, därför hoppas jag ni inte skvallrar att hon är med i bloggen.
På den vänstra bilden dansar hon "Prästens lilla kråka" med min egen lilla kråka Emilie.
Emilie är 2 år på bilden och är på Öland och firar en som synes kall midsommar.
Den högra bilden är från julafton förra eller förrförra året. En smygbild, fast Yvonne i bakgrunden ser himla nöjd ut! Hon gillar att vara med på bild.

I kväll bjuder vi morsan på middag i Pettssonska, tror hon blir glad.

Godnatt!



,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar