15 november 2012

Kaffe, städ och aj



Drabbades plötsligt och totalt oförberett av städmani!
Har röjt runt som en galning och dammat, fixat, flyttat saker hitan och ditan, dammsugit, tvättat och puffat till kuddar. Välbehövligt, Pettssonska ser ut som ett enda stort råttbo med norra Europas skitigaste fönster.
Spotify på i bakgrunden och Petra Marklunds senaste, hur bra är inte den?
Nu kom bakslaget, ryggen. Ryggen gör ont. Är inte helt hundra, skulle gissa på 80.
Gustav tittar skeptiskt på mig, helst när jag tar små hoppsasteg i takt med musiken.
Han är inte heller helt hundra. Hittade nåt sårliknande historia i pannluggen på honom. Sviter efter slagsmålet igår säkert. Men man får ju såklart inte ens peta där, då lackar han satan.

Nu är det fikadags, det är jag värd efter denna tempohöjning i mitt annars så trista liv.
(Det där sista vill jag att ni läser med ironi)


 Det blev en latte idag med, otippat! Nej, nu ska jag lusläsa statusuppdateringarna på FB så man inte missar något viktigt....moahahahahhhahahahahaaaaa!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar