7 november 2012

Min fis och ny storm!



Godmorgon på er mina vänner, ovänner och andra pajsare!

Hade tänk att jag skulle tittat på valvakan från USA i natt. Gick sådär kan jag säga, blev akut trött framåt 01.00 och kapitulerade totalt.
Kul att Baracken får fortsatt förtroende!

Sov gott ända till 9.00 då en försiktig liten katt-tass/katttass/kattass?!?? buffade på min kind.
Fisen var hungrig!
Fisen? Jag måste sluta kalla honom för Fisen!
Fast han är min lilla fis!
För nytillkomna läsare bjussar jag på en gammal bild på Fisen/Gustav/Puppeluren/Mammas lilla kantarellstuvning/Plutten m.m. 
 

Idag ska jag fortsätta mitt evinnerliga slöande, ryggen pallar inget annat.
Syster Anne har satt diagnos på mig och jag är benägen att hålla med efter en stunds hysteriskt googlande.
Min diagnos lyder som följer:
RYGGINSUFFICIENS! Fint ord, men det spelar ingen roll, jag har ont i alla fall och det stämmer på pricken när man läser om det.

Ska ta mig en stillsam promenad ett par hundra meter i solskenet, jihaai!
Måste även ta mig till Willys för lite fruktinköp, satte ju personbästa igår kväll då jag på mindre än tio minuter gofflade i mig tre kiwi, ett päron, en banan och tre mandariner!
Nemas problemas för en fruktälskare som moi!

I morgon förmiddag ska jag hämta Owe och Irené på Bromma flygplats, flygplatsen som gud glömde...
Den har sett exakt likadan ut dom senaste 50 åren! Man tror man landat i Uzbekistan eller något annat käckt öststatsland.
Läste på Aftonbladet nyss att en ny storm är på väg att dra in över New York, och att alla flygavgångar skulle ställas in fr.o.m med lunchtid idag.
Great! Deras plan går 15.15 idag local time! 
Man får väl hålla sig uppdaterad och se hur det fortskrider. (Fortskrider? Vuxenpoäng på den va?)











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar