30 november 2012

Hola Bandidos!



Här har det varit stiljte idag kom jag på. Har haft annat mer eller mindre roligt för mig.
Som att fredagsmysa med mamma!

Handlingen gick bra, sen som brukligt åkte vi hem till henne för att fika och föra intressanta samtal. Idag pratade vi om:  stråk (stroke, det vet ni), alzheimer, invandrare, SD, julen, bortskämda barn, cancer, demens, svarte pettergänget och andra otroligt muntra saker.
Det är ungefär samma samtalsämnen som dom tidigare fyrtiosju fredagarna. Och sen såklart alla dessa duktiga människor mamma kommer i i kontakt med!
 Idag var Sigge duktig som både är sjuk och kan bo kvar i sin STORA villa och sen kammade valda delar av släkten Sonefors hem resten.
DOM ÄR DUKTIGA! Dom lagar ALL julmat och bakar ALLT bröd, kakor och godis till jul själva!
Dom är såna fenor på det!
Fantastiskt!

Sen hjälpte jag henne få upp julgardinerna och lite hängande stjärnor i köksfönstret.

Emilie kom på besök på eftermiddagen, då blev jag glad igen. Vi åt vindruvor i två olika färgskalor och pratade. Gillar det!
Sen ramlade både Jogge och Rudolf och och då blev det om möjligt ännu roligare.

Idag gjorde jag ett nytt recept,  spansk potatistortilla. Ett VV-recept förstås och det var skitgott.
Enkelt och snabblagat, tog tre röda, fem blåa och två gula, sen var det klart!

Bild på skapelsen kommer här:


Nu ska jag lägga mig i schäslongen framför brasan, det är mys det!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar