7 november 2012

Svartvitt!






















Idag har jag lekt fotograf, i brist på objekt så fick det bli favoritobjektet, Fisen!
Han var måttligt road där högst upp i sitt träd.
Annars så har jag inte gjort något alls av värde.
Pratat med Länsförsäkringar. Blev lite besviken att reglerna är lite luddiga nu när Erika sagt upp sin hemförsäkring i och med att hon inte har någon lägenhet längre. Trodde i min enfald att hon då automatiskt blev försäkrad här hemma igen, när hon adressändrat hit.

Men icke, hon står helt oförsäkrad. Varken reseskydd, allrisk, rättshjälp, olycksfall eller annat.
Har man en gång haft en hemförsäkring så går det inte att flytta hem och bli försäkrad i föräldrahemmet.
Så nu har jag försäkrat flickebarnet i Länsförsäkringar Skaraborg. Försäkringen var billig för en student, 585:- och då är hon fullvärdesförsäkrad, kanon!
(Hon är förstås olycksfallsförsäkrad på skolan under läsåret)

Det som gör mig mest irriterad är att när Emilie flyttade hem från Malmö när hon pluggat klart och sa upp sin hemförsäkring i studentlägenheten i Rosengård så informerades vi inte om detta.
Vilket innebär att hon varit oförsäkrad i sirkalisa 13 månader! Tur att inte hon drattat på arslet eller  brytit lårbenet när hon varit utomlands m.m.

Så kan det va!

Jag lyssnar nu på Radio Varan, idag är inte Erika programledare utan tekniker.
Jag lyssnar ändå, det är bra!
Speciellt när jag drog igång webradion då spelades Ingen kickar fotboll som han, Zlatan.....!
Den gillar jag!
Bra val, Gustaf och Johanna!

Nu väntar kaffe, tv och soffan. Sen jobba....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar