21 november 2012

Dejt idag!


 Idag har Ullaredsexpressen sadlat om, bytt destination och blivit till en Ikeaexpress istället.
Inte alls mycket folk en förmiddag två dagar innan lön, mest lattemorsor med glada och lite halvsnoriga barn.
Pia och Anne lekte glatt på barnavdelningen, en kasperteater spelades upp men publiken svek dessvärre.
Lite god lunch, kaffe och årets första lussekatt intogs i restaurangen. Sen gick färden vidare mot Chilli.


Chilli!  Denna underbara affär där vi fyndade allihopa, en del köpte finaste köksmöblerna medans vissa var mer åt det sparsammare hållet.

Sen tog vi oss en tur ner till Jakobsbergs Centrum där vi gluttade lite snabbt i väl valda butiker.


Fick faktiskt med mig 3 stycken julklappar hem som jag råkade snubbla över. 
Dessutom paketerade jag in dom meddetsamma vid hemkomsten. Guldstjärna!
Vägrar göra samma misstag som alla tidigare år, att dagen före julafton komma på att 
"just ja, julklapparna ska slås in!" och sen får man sitta där halva natten.

Just i år så kommer jag gör det lätt för mig, det stavas P.R.E.S.E.N.T.K.O.R.T.
Kanske trist men mycket bättre, köp vad ni vill och det blir rätt på en gång!

Vi hade som vanligt kul när vi är på shopping, mer sådana dagar tack!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar