27 november 2012

Duktiga jag med kaninöron


Jag må vara urusel på mycket, men sova...det är jag självutnämnd proffs på sedan länge.
Att hålla sig vaken och aktiv på jobbet är såklart en bidragande orsak till det.
Klart man inte kan sova länge dagen efter ett nattpass om man sover (inom citationstecken/kaninöron) på arbetet.
 Vissa kallar det vila....eller hur?

En som också har gått i sin mammas fotspår angående sovandet är Gustav.
Idag har han skedat med mig hela dagen. Jag gick t.o.m upp före tröttmössan....
Konstigt, vi har en jättesäng på 4 kvadrat och han måste såklart trängas med mig...min lilla Puppelure.



Hade den här tidningen som läslektyr i natt. Kör en trenummers prenumeration över jul. 
Ett erbjudande jag inte kunde avstå ifrån.
Billigt och med fina välkomstpremier som jag såklart gick på.
 Det är så dom jobbar, att man ska bli lurad, man blir ständigt lurad.
Så nu inväntar jag 2 skålar från Rörstrands, 1 kniv från Fiskars och sist men inte minst en kökshandduk i bomull!
Sug på den ni!
Har kryssat fint i tidningen på dom recepten som jag tycker Jul-Hitler ska ta sig an.
Ni vet Emilie, hon är galet traditionsbunden när det gäller julen. Hon fixar allt som har med julbaket och godiset att göra medans jag mest äter det. Bra arbetsfördelning tycker jag. Rudolf är matansvarig!
Jag tar en "gilla" på den!

Snart middagstips, idag blir det tjipptjoppgryta. Är dock lite oroad över hur den kommer tas emot av Rolf, han vill mest äta "vanlig" mat som typ kokt potatis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar