13 november 2012

Glappkontakt



Godmorgon på er!
Hoppas ni har haft en behaglig tisdag, såg att Krister och Kristian hade namnsdag idag.
Grattis till er! Fast jag tror inte jag känner någon som heter det, men bäst att gratta ändå.

Blev väckt av telefonen, vid 14.00. Gjorde inte så mycket, kändes typ färdigsovet då.
Nu är jag inne på min andra mugg kaffe och lunchen är svald.

Lovade er ju ett blogginlägg som hette duga tidigare. Ni som väntar på det får dessvärre fortsätta med det.
Har inte hunnit och det är som sagt lite pyssel. Vet ni förresten att det som skrivs, kommentarer och så på FB kan plockas bort, raderas och ändras? Kommer man helt plötsligt på att, nej, det där ser inte bra ut så går man in och deleatar, för att sedan skriva något mer som passar.
Kallas, att vända kappan efter vinden. Eller kanske ännu bättre, inte våga stå för sina åsikter!
Det som skrivs här sitter som berg, värt att tänka på.
Tycker även att alla dessa uttryck om typ "vassaste kniven i lådan" är superkul.
Finns massor av roliga, lyssna på dom här:
  • Inte ljusaste kritan i kritasken
  • Hjulet snurrar men hamstern är död
  • Hissen går inte ända upp
  • Hisschaktet är inte ens färdigbyggt
  • Har inte alla hönsen i hönsgården
  • Han är inte dum, han har bara otur när han tänker
  • Han måste varit borta den dagen Gud delade ut intelligensen
  • Han har: långa ledningar, radioskugga, glappkontakt, boskapet på grönbete, virus på hårddisken
  • Inte alla indianerna i kanoten
  • Inte möblerat på övervåningen
Roliga allihopa och dom finns att hitta under mobbningsportalen.se. Nej, fan skrattportalen.se ska det vara såklart.
Ni kanske har flera på lager, berätta. Jag behöver få inspiration! Utöka mitt ordvitsförråd.

Sen vill jag bara säga att jag trivs med livet just nu! Känner med glad, nöjd, smal och på G.
Just ja! Här är det väl på plats att skriva "Love my kids and Little Rudolf" Klart jag gör och det VET dom, inget varken dom eller jag behöver få bekräftat här eller i töntiga statusuppdateringar.
Rudolf har dessutom inte ens FB eller läser min superblogg.

Och till er som väntar på att få era kommentarer publicerade så säger jag: Håll ut! Dom är på gång, ska bara......som Alfons säger.
På tal om statusuppdateringar! Till alla mina 295 facebookvänner så ber jag så hemskt mycket om ursäkt för att jag inte skriver glada tillrop, kommentarer och glada smileys till er.
Jag hinner helt enkelt hinner!
Men ni vet ju att jag diggar er ändå eller?









5 kommentarer:

  1. Inte alla hästar i stallet.
    Poletten trillar inte ner...
    ;-)

    SvaraRadera
  2. Inte alla pommes frites i happy mealen!

    SvaraRadera
  3. Haha ja det va några nya som jag ej hört förr :) Mitt favorit uttryck är "Det finns inte en siffra som stämmer där uppe" eller Alla hästar är nog inte hemma. Eller gamla hedliga Goddag yxskaft :) Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, dom var bra! Goddag yxskaft funkar i alla lägen!

      Radera