11 november 2012

Farsta och gallring



Godmorgon härliga söndag!
Hade en trevlig kväll i Nynäshamn på Bittans 60-årspartaj, kom hem 00.45. Men mer om det senare när jag laddat upp bilderna,
Regnigt, disigt och Fars Dag idag.  Eller Farsta som programledaren på Nyhetsmorgon sa nyss?!
Farsta, det passerade vi vid midnatt.

Ska ta mig en tur upp till Minneslunden och tända ett ljus hos pappsen. Senare kommer Emilie och Jogge på middag.
I natt när vi kom hem hade Emilie varit här och gjort efterrätt som ska intagas idag. Tror det är  pannacotta eller någon chokladmoussehistoria som hon såg på Halv åtta hos mig programmet i veckan.
Ser iaf supergott ut och jag längtar.
Såklart var hon inte bara här för att fixa efterrätten utan släppa ut kissen var huvudsysslan.

Har även idag på morgonen fått en kommentar på FB om att jag utövar mobbing,
har storhetsvansinne, borde ändra beteende, beter mig oförskämt och elakt, är missnöjd och borde växa upp.
Det är någon självutnämnd försvarsadvokat som inte fattar ett någe och såklart försvarar sin vän som söker sympatier på FB.
Mina stackars vänner (om jag numera har några?) fattar ju inget. Jag är inte den som ändrar min statusuppdatering vid minsta fjärt som vissa gör.
Detta gjorde mig förbannad och besviken och jag gick genast, lite barnsligt in och sållade bland vännerna på FB.
Jag vill bespara dom mina hemska egenheter.

Nu funderar jag på att lösenordsskydda bloggen ett tag så dessa människor som stör sig så fruktansvärt på mig inte behöver hetsa upp sig mer.
Fast å andra sidan, förra gången det stormade så sa försvarsadvokaten (en annan, det finns många) att man fick skriva vad man ville på sin egen blogg....tydligen inte denna gång!
Och vad skrev jag nu denna gång....tror det var inlägget "Dags igen" den 9 november som satte griller i huvudet på dessa personer.

Oj, nu börjar reprisen på Så mycket bättre! Perfekt tajming att sluta detta dravlande!

Hej från mig, er oförskämda och elaka storbloggare som FÖRSÖKER växa upp!







Och där kom nästa statusuppdatering...och såklart fler sympatier!

2 kommentarer:

  1. Åh, missade faktiskt att de blev så stort. En annan har koncentrerat sig på jobb. å barn å fullkomligt missat allt annat efter min kommentar. Smsar dig sen...tänkte mig en kopp kaffe i veckan kanske. Kram/mia

    SvaraRadera
  2. Jag tror på dig Ewa.... Kram/Lotta

    SvaraRadera