12 november 2012

Ny kompis!



Vaknade upp till solsken, spinnande katt och trevligt sms. Hoppade upp snabbt, Mia var på ingång.
Hann få oss varsin kopp Jurakaffe innan maskinen tackade för sig.
En hel radda med svordomar mumlade jag i ena mungipan.
Inte 18 dagar till utan gott kaffe!
Jag är impulsiv, åkte till Elgiganten på direkten och rafsade åt mig en Tassimo kapselmaskin.
Onödigt? Mmm, kanske, men kaffet i Pettssonska står högt i kurs.
Dessutom är det bra med ett reservlag i kaffeligan.
Tassimon står nu fint på Jurans plats som är nerpackad i en blå Ikeakasse med ett Bamseplåster på magen.


 Kaffet vet jag är supergott, finns massor av olika smaker och modeller. Nackdelen är kostnaden, kapslarna är dyra. Men det är smällar man får ta. Blir inte billigare att sitta och åka till Preem i Bålsta för att handla schysst kaffe.
Kalla mig gärna nörd, jag är ju numera van att bli kallad det mesta.


Gustav och jag bloggade igår, och SOM vi bloggade!
475 stycken klick på superbloggen och 76 unika!

För övrigt börjar jag ruttna. Ruttna på dessa kommentarer på FB och hur otroligt korkad, elak, hur jag mobbar, har storhetsvansinne, borde ändra beteende, är oförskämd m.m. 
Det är inte en kommentar, inte heller två, knappast tre utan 10 stycken!
Dessutom långa som Första Moseboken.
Här snackar vi om att skriva åsikter tydligen, medans jag skriver mobbande, nervärderande kommentarer. Skillnad på skit och pannkaka, sa alltid min kloka mormor.
Till er två säger jag nu: JAG FATTAR! Jag kanske upplevs som jävligt korkad och trögfattad men skenet bedrar, jag är både listig och stark!
Vore tacksam om ni kan sluta klicka er in här hos mig, vore skönt att slippa lösenordsskydda bloggen för mina övriga fans.

Vad jag vidare undrar är...varför jag blir "puffad" på FB, det likas hysteriskt på Insta, skickas glada smileys m.m.
Varför? 
Om ni nu ogillar mig så förbannat vansinnigt som det skrivs i 10 kommentarer, lägg ner! 
Roligast var slutklämmen i vederbörandes monsterblogg i går: 
"Love alla i Bro Stockholm"
Fast så klart, där drabbades jag av mitt storhetsvansinne igen, kan ju knappast vara riktat till mig, det bor ju 9999 andra dårar i detta samhälle. Var säkert till dom?



9 kommentarer:

  1. emilie-den elaka =)12 november 2012 kl. 14:39

    Då kanske jag kan få låna den när ni får tillbaka juris? =)

    SvaraRadera
  2. Tips. Kolla om kapslarna är billigare på tex ebay

    SvaraRadera
  3. Folk är bara avundsjuka Allt du skriver är ju för att du bryr dig om människor o djur och vill dela med dig även Emilies blogg andas kärlek o trivsel Fortsätt så Jättekul att läsa

    SvaraRadera
  4. kapslar tror jag dom har på willys kolla nästa gång får du se dom har en hel del faktiskt har jag sett :D /Bodil

    SvaraRadera
  5. Exakt Bodil, köpte ett gäng i dag!

    SvaraRadera
  6. Ewa!
    Hoppas du läser den här kommentaren.
    Tycker du det är hemskare att jag tycker du&din dotter är oförskämda=min åsikt, än att du&din dotter lägger kommentarer som: Du är inte den vassaste kniven i lådan. Det är knappast en åsikt utan en dumförklaring av en människa- lr ja iofs en åsikt men säger man så till nån?!, tror INTE du å din dotter skulle uppskatta den kommentaren själva. Å hade det varit tvärtom- att Sussie lr nån annan hade sagt dessa saker till dig: då hade ja lackat ur på Sussie/den som va oförskämd mot dig!

    Jag sa bara mina åsikter precis som du oxå gjorde!
    Storhetsvansinne va överdrivet skrivet! //Hanna...

    SvaraRadera