19 november 2012

Pippipasta och poliser


Hade svårt att komma i säng i morse, fanns så mycket roligare saker att ägna sig åt.
Som t.ex att stapla granatäpplen fint i en pyramid. Min kollega (stavas med två L!)
kom med leverans i går. Inhandlat på Salam Orient Livs i Husby.
Var bara tvungen att äta en härlighet innan sängen.
Nilofaar hade kurs med mig igår, den hette:
 "Hur man tar sig in i ett granatäpple utan att söla ner halva Sverige!"
Jag fick såklart MVG och kan nu stolt ta mig an dessa godsaker stänkfritt.

Somnade till slut i alla fall. Gick upp vid 13.00 och hackade mig in i ytterligare ett äpple, har konstaterat precis som min ouppfostrade, elaka dotter att jag är beroende!

Tog mig en svängom till Willys för mjölkinköp. Det blev verkligen en svängom. Polisen stod med laser och plockade ALLA bilar. Jag orkade inte, så jag vände och tog en annan väg i stället. 

Nu är det snart laga-mat-dags, idag serveras det broccoli och kycklingpasta i Pettssonska.
Snabb, gott och enkelt......perfekt med andra ord.


1 kommentar:

  1. Jag kissar på mig!!! Vad du är rolig och lite småjävlig. Haha. Kram på dig. Sandra

    SvaraRadera