2 november 2012

Willys idag...med!


Handlingen med mamma gick som vanligt, fast idag var det första gången hon inte frågade om jag hade bråttom.
Framsteg!? 
Vi åkte direkt efter handlingen till kyrkan för att tända en hel del ljus. Farmor Signe och Lisa förstås och sen ett litet gravpynt och ljus för finaste pappan i minneslunden.

Fika hos mamma med pepparkakor och Eldoradosnabbkaffe....smakade dessvärre urk!
Mamma var som vanligt, berömda alla som är vansinnigt duktiga och pigga som bryr sig om alla utom henne.
Granntanterna har det så bra! Deras barn och barnbarn tar hand om dom!
Vally, Birgit och Gerda har ett helt nätverk som turas om att vara hos sina mammor, lyckostar!

Sen pratade vi om Lyxfällan, hon jämförde med när hon var ung och vi levde på gröt och mjölk tydligen. Nu ska ALLA ha telefoner, datorer, tv-apparater och annat, så öronen är fulla.
Det där med öronen fulla fattade jag inte riktigt vad hon menade...?
Inte för att jag försvarar dom i Lyxfällan men jag menar att då, för 40-50 år sedan fanns inga kreditkort eller avbetalningar.  Nu kan allt och lite till handlas på kredit.
Därför tror jag det är lätt att trilla dit i den berömda skuldfällan. Hon höll inte med.

Hemma nu, ska vila ryggen och hjärnan!
Godnatt på en stund.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar