15 november 2012

Ut ur garderoben...äntligen!


 Som om det inte var nog med städningen så körde jag igång med rensning i våran garderob i sovrummet.
Här snackar vi storrensning, slängde allt och lite till. Fick stolt ihop ett gäng svarta sopsäckar.
Gustav tog det med ro, han låg mitt på sängen och sov bland sin mammas för stora paltor och andra tältliknande historier.
                                                                                                                                                                  
 Fast sen vaknade han till, tyckte garderoben såg spännande ut och tog sig en rundvandring med både ögon och öron på spänn.
Han kom senare ut ur garderoben.....som tur var!




Dålig bild men kolla in dessa två fina tavlor. Gamla som gatan, tror dom är från min mormor, som var om möjligt ännu mera rapp i käften än jag.
Hittade dom längst in i garderoben och dom ska snarast upp på väggen.
Jag gillar ju som många vet djur mer än människor. Vissa är så pass pålästa och med en hel drös  högskolepoäng att dom t.o.m påpekar detta i patetiska FB-kommentarer.
Anledningen att jag gillar djur bättre? Ja, vad fasen tror ni, dom fattar bättre och är 100 gånger mycket roligare att  umgås med.



 Kom in i ett maniskt städröjningstrans och glömde helt bort att det var laga-middag-dags.

Slängde ihop en maträtt med rekordmånga P i, och då menar jag inte ProPoints utan bokstaven P.
RoséPePParPiPPi.......jag får det till 6 st, ni med va?




I kväll fick vi oväntat besök i form av Emilie, snyggare än vanligt!
Vi päron drack kaffe och flickebarnet mjölk.
Jag dukade fram en hel burk pepparkakor, har hört att man blir snäll av dom. Och som hon åt......skoja!

Kom att tänka på det där kortspelet Löjliga Familjen man spelade när man var liten.
Det är vi det!

Pappa Snickare (som faktiskt är vaken på bilden)
Mamma Undersköterska
Fröken Journalist
Fröken Mäklare
Prins Gustav (Prins är också ett arbete!)

Fast neeeeeej, man ska väl ha samma yrke i det där kortspelet? Visst var det så?



Sova snart, i morgon tidig uppstigning....IGEN! Vi ska bli alarmerande......klockan 8.00.

 

1 kommentar:

  1. HA HA HA! Ja, du är rolig du! Du har inte så många högskolepoäng du va? HA HA HA!
    En sak slog mig när jag läste om din städmani idag, om du har varma kläder så samlar ju syrran in till hemlösa. Hon kanske vill ha annat oxå, kolla med henne om du inte slängt alla säckar när du ändå var igång idag!
    Förresten, jag har ganska många högskolepoäng...
    HA HA HA

    SvaraRadera