25 november 2012

Söndag = Familjemiddag

 I dag har jag varit allt annat än aktiv här på bloggen. Kan bli så ibland speciellt då man inte har så mycket att tjata om.


 Jag har mest lallat runt och druckit kaffe hela dagen.
Vid 15.00-tiden kom Emilie och Jogge.
Emilie hade landat en stund tidigare efter ha varit i Istanbul över helgen.
Hon var glad, nöjd och trött. Hade startat tidigt i morse.
Hon visade kort och såklart såg staden mycket trevlig ut, skulle gärna bege mig dit fast kanske när klimatet är något behagligare.



Idag blev det en sån där härlig familjemiddag med alla samlade.
Rolf bjöd på sina vanliga räkmackor som jag faktiskt har börjat ledsna på.
Jag bad om en liten macka utan klet på.
(Klet = cremefraicheröra)
Men jag tror inte han hade apparaterna i öronen så jag fick en med klet fast utan lax och med räkor.
Ett rätt i alla fall, den var lite mindre i storleken än dom övriga.



Vidare var jag sugen på tortillalasagnen. Ett VV-recept som är så gott. Alla var nöjda och glada och det räckte till matlådor till dom som var intresserade.

Nu håller Erika på att packa ihop sina grejer. I morgonbitti tidigt åker hon tillbaka till "schlättaa", Varaslätten.
Nu kommer det dröja ända till jul innan jag får se henne igen, inget roligt alls!

Blev nu helt plötsligt vansinnigt trött....kom på att jag sovit lite för lite timmar nattetid denna helg.
Kommer bli en tidig kväll för mig.

Hoppas alla mina vänner där ute har haft en bra helg. Och du Pia, jag är lite avis på dig som kliver på långledigheten snart! Hoppas du får en skön vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar