12 mars 2013

Bildexplosion Mello 2013


Äntligen lite hullerombullerbilder från i lördags! Tur man jobbar deltid, det tog en stund att få till det och ändå är dom inte i någon som helst ordning eller någon som helst helst struktur.
Titta eller låt bli och vissa har jag säkert visat er tidigare. Svårt att hålla ordning på många bilder.

Som sagt vi hade kanonplatser, men också platserna vid gången där en JÄTTEKAMERA for fram och åter med en 30 metersarm ovanför våra huvuden. Sen en massa andra mobila kamerakillar som sprang sig svettiga framför oss. Vi hade fått strikta regler om hur vi fick "bete" oss så att vi inte störde eller stod i vägen.

Var beredda, nu blir det bildregn i en salig blandning:

På plats, sektion P 39 rad 22. Och i år var det min tur att sitta närmast spången! Whoohooo!
En meter till catwalken....här kommer alla artister spatsera förbi snart. Utom Louise Hoffsten, hennes promenad var förinspelad från genrepet.
Ulrik Munther in action. 
Jahaja! Här är ballongerna uppblåsta och klara att vifta med!
Då kör vi!
Svårt att ta kort när ett hav av skyltar är i skottvinkeln
Världens finaste tjejer gillade spetaklet!
Yohio på väg mot scenen
David Lindgren hade en liten fanclub vid spången

Killen på huk är han som försökte hålla ordning på oss vid gången. Såg till att vi inte stod i vägen och inte kom för nära. Han var ganska svettig......och hade mycket att göra.
Dom här höll på Yohio ser det ur som
En promille av Sean Banans fanclub............
.....och är är två till som väntar, fast inte på Bananen utan på Carola!
Han i rutig skjorta verkar hungrig, undrar fortfarande om han hittade något smaskigt lääääängst in!
Carolafläkten på plats....en meter från mig, kunde ta på den, fast det gjorde jag inte...
Men hajja! CAROLAFLÄKTEN! Stort!
Här, killen igen. Han berättar nu för Jasmine och Emilie att det är dags för Carolaeventet som han envisades att kalla det. Vi får INTE gå fram till spången utan bara stå vid våra platser duktigt och hålla in magarna när jättekameran ska få plats framför oss. Aj, aj kapten! Tycker vi skötte oss bra.
Sveriges bästa sångerska! På en catwalk nära mig, I´m, in heaven!
Jättekameran ovanför huvudet på oss, det gällde att inte hoppa för mycket då hade det blivit en krock
Danny och ständige studiomannen Henrik von Zweigbergk
Jessica ropar Dannyboy och får denna gest tillbaka av snyggingen.
Jag ropade Henrikboy......skoja!
Helt otippat stannar Carola vid oss på rad 22 greppar tag om Nova och jag trycker av.
Här är det slut på det roliga för i år och flickorna får tid för lite Iphonegöra. Det var väldigt dålig mottagning i arenan, jag hade ju utlovat Instagrambilder men det var lönlöst.
Bra början på föreställningen. Många gamla programledare sjöng "Vi ska till Malmö"
Enda och skitdålig bild på Saadekopian Anthon Ewald, han var grym!
Jag gillar Gina som programledare, kul tjej!
Ja, jädrar här stampas det nog takten till något taktfast
Det är är Jessica och hon är också ganska nöjd!
Joråsatte, Danny som brandman presenterade Ralf Gyllenhammar.
Rolf har också arbetat som brandman i 25 år och jag har aldrig sett honom typ så här.....
Arne Weise utklädd som Sean Banan på catwalken
Banankontakt av tredje graden
Min kompis vid det här laget, jättekameran!
Ravaillacz fick mycket jubel som förresten alla bidrag fick. Detta tycker jag inte hörs direkt på TV när man tittat i efterhand men på plats är det ett jäkla liv i hela arenan!
Robin på väg och han hade nog mest jubel och applåder av alla tycker jag
Man i vuxenblöja, som en dag på jobbet ungefär
Loreen med barnkör från Manillaskolan, helt fantastiskt. Gjorde sig bättre på TV än live
Yohio och massa händer
Carola igen
I väntan på Carola

Tjittjatt och grattis på 30-årsjubilumsdagen och tack så jäkla mycket SVT att vi fick höra EN ynka låt i detta mycket påkostade Carolaeventet?!?! Hahaha! Pinsamt SVT!
Här kom en bild som skulle varit först, ballongblåsning och Nova ringer kompis för att berätta om vilka top notchplatser vi erövrat i år igen.

Vinnare! Robin Stjernberg. Enda deltagaren som publiken likt fotbollshuliganer skanderarade "ROBIN, ROBIN, ROBIN" innan han skulle framträda...mäktigt!
Och ja, jag har gnällt på denna falsksångare men något har hänt. Endera hårt coachad av sångpedagoger eller så lät det helt enkelt bara bättre live!
Jag gillar han!
Ödmjuk och äkta kille, skåning också....bra folk! Sen hade han en trevlig flickvän också som jag pratade med efter det stod klart att han vunnit. Hon var i chock, grät och fattade inget. Nej, så kan det va!

Längtar redan till nästa års melodifestival!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar