15 mars 2013

Trefika och kul natt



Godmorgon kära medborgare!
Kallt som attan idag med, 16 grader ute. Undrar om Rudolf har varit eldvakt här hemma i natt.
Var inte så kallt inne utan faktiskt 20 grader när jag klev innanför dörren 07.34.

Haft ytterligare en kanonnatt på Solis. Jobbade för första gången med Nils.
Vilken kille! Lugn, sansad, duktig (hej mormor), trevlig och hjälpsam. Vi hade så kul, mycket att prata om och kom på att vi hade många gemensamma f.d jobbarkompisar i Upplands-Bropisskommu där han också har arbetat under samma chef som under min tid där.
OCH slutat p.g.a dessa chefer som är galna psykfall! Vår kommun måtte ha världsrekordet i att INTE kunna behålla sin kompenta personal, alla i alla fall många flyr därifrån. Undrar varför?
Jag vet!

Kom på en annan sak. Vi har senaste veckorna följt Masterchef Usa. Visades varje kväll på trean klockan 18.00.
Den här tjejen vann hela tjottaballongen......


Jag höll på henne hela tiden...och fatta! Hon är blind! Totalblind! Ser inte ett skit!
 Och vinner Masterchef! Många utropstecken här märker ni! Jag har full syn och skulle inte ens ha en tanke på att tillaga dessa maträtter och desserter som hon gjorde...BLIND!
Skulle inte ens kunna koka ett ägg blind...fantastiskt tjej!

Ja, det var väl allt för denna gång. Nu ska jag sova tills trefikat tar vid.

Godnatt Sverige!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar