24 mars 2013



Hej det här är jag när jag är ute och powerwalkar i min nya Pluppfrisyr!
Som man ser ut? Långhårig och med en utväxt på ett par centimetrar, blir bättring i veckan då jag ska till frissan. Den här gången tycker jag det var länge sen sist och håret mitt växer like ogräs.
Det var kallt ute, jag frös om öronen så det blev en kortare tur än jag planerat. En positiv sak var att ryggen inte kändes av alls! Wonderschön, jag ser ljuset i tunneln...maybe baby!
 
 

 Inte så mycket vårtecken än i naturen, inte en endaste tussilago utan mest övervintrade bajshögar som kommit fram nu när det smält  en gnutta.
Inlandsisen verkar ligga kvar länge och det här isberget blir nog kvar till midsommar.

 

Vilade lite med Gustav på eftermiddagen. Lyckades fyra av Iphonen då han hade öppna ögon, åtminstone halvöppna.

Nu ska jag ut i köket och rapa uppmuntrade peppord till kocken. Han har mycket att stå i i dag. Potatis och rotfrukter skall skalas och skäras i fina bitar, sallad ska fixas, bröd ska bakas, champinjoner ska marineras, vinet ska luftas, köttet ska grillas och sen en fin söndagsdukning på det.
Fast nu överdrev jag igen, han slipper brödbaket, dukning och champinjonerna.
Lite hygglo får man väl ändå vara. Han är ju förkyld stackarn...igen!

Inget mer från mig idag, kan jag lova er! Middag snart med alla barn och pojkvänner sen direkt till jobbet. 
Bra slut på veckan.

Over and Out, we keep in touch!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar