9 mars 2013

Melodifestivaldags!

  Fasen vad bra jag har det på min nya arbetsplats! Natten har varit behaglig, lite lagom att göra tillsammans med en nygammal kollega som är så bra! Söta och gulliga boenden gjorde saken ännu bättre.
Trots den uteblivna kvällspowernapen så var jag inte ens trött och natten gick undan.





Rolf och Niclas har precis intagit sina platser i BLT-logen på Friends Arena, fick ett mms alldeles nyss av Niclas "Fan, vad bra vi har det"
Tror jag det! Fast snart är vi också där!  

Har förberett ett Mellotips som jag alltid brukar.
Här behövs inga datautskrifter utan mina kråkfötter på ett enkel papper funkar bra.


                                
                                              


Vi tippar placeringar och vem som kommer sist.  Det gör vi alltid under vinintag och skratt på restaurangen innan vi beger oss till arenan.
Jag brukar som den sanna schlagernörd jag är vinna denna tippning och inkassera en flaska vin av dom övriga förlorarna.

Fast nu påminde Emilie mig om att hon vann faktiskt förra året.
Och jag tror inte hon fick någon flaska av mig, fast det går nog jämt upp. Har aldrig regnat några vinflaskor över mig direkt, trots segrar nästan varenda år.
I år har jag ingen som helst aning hur jag ska tippa, har bara jumboplatsen klar. 

 Är väl hög tid att köra ett tappert försök för uppfräschning av denna blekfeta trötta 52-åriga kropp.
Blir en svår nöt att knäcka men jag har ju i alla fall en ny prickig blus att sätta på mig, kommer se ut som Pongo, hette han inte så den där Disneydalmatinern?

Ha nu en bra melodifestivalkväll i tv-soffan. Jag kommer säkert att Instagramma under kvällen om täckning finns i arenan. Ni hittar mig på ewapettsson

Whoop whoop!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar