4 mars 2013

Prickigt ska´re va...eller?



Tog mig en tur till Jakobsberg, åkte till Outletområdet eller "utlätt" som min mor kallar det.
Hade spanat in en fräsig, festlig blus som jag tyckte skulle vara passande på en femtiplussare att ha på sig på lördag.
Förra året så syntes jag ingenting i TV eftersom jag hade valt en bajsbrun outfit som liksom försvann i bild.
Eller så var det kanske så enkelt att kameramannen valde ut sina offer, med eller utan rakade armar.
Ni minns väl kalabaliken när en stackars kvinna exponerades med HÅRIGA armhålor...det var inte jag!
Jasmine, Emilie och Jessica syntes massor i sina klarblåa och röda outfits.


Kanske slår till med en rosa boa också eller något blinkande pinsamt i håret. Vad vet jag!
 Men i denna prickiga-korv-utstyrseln kommer i alla fall jag stå och gala med i alla låtar under Carolas jubileumsnummer. Var så säker! Man lever bara en gång så va fasen, jag skäms inte!
Fast det gör säkert Emilie.....men hon får väl låtsas att vi inte känner varandra.
Kan även tänkas att jag vevar runt lite med armarna under Sean Bananframträdandet....beror helt och fullt på hur mycket vin som intagits innan.....hahaha!


Blev en spontan, trevlig thailunch med mäklarflickan också. Inget inplanerat men jag var hungrig, hon var hungrig så då träffades vi på det trevliga thaistället vid Jakobsbergs station.
Pad Thai och ett glas vatten, 75:- och mätt som en nymatad bebis.
In en sväng på Hemköp på vägen hem, lite frukt och grönt stod på notan.
Dök även ner i 10-kronorslådan och fyndade! Jag älskar fyndlådor!
En kattskål till Fisen och en kaffe/temugg till mig att ha på jobbet.


Lekte ju förra veckan med märkapparaten på jobbet och hittade en passande som fick pryda mitt kap.
Nu ska jag börja med middagen, idag blir det blomkåls och morotsstuvning med falukorv!
Maken får ta disken och jag kastar mig i säng för att sova några timmar innan första natten på nya jobbet tar vid, jag längtar!

Är rädd för att detta kommer vara det sista ni hör ifrån mig idag, men håll ut jag är snart tillbaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar