28 mars 2013

Glad!


Oj! Sovit bort nästan hela dagen, otroligt. Nu känner jag mig utvilad till max efter 7,5 timmars härlig sömn.
I natt jobbade jag med Anna-Greta, en härlig femtiplussare precis som jag. Lugn, sansad, noggrann och jättetrevlig. Synd att vi bara jobbar tre nätter tillsammans på vårt nya 20-veckorsschema.

Kom på att vi hade en del gemensamma bekanta. Ja, eller inte direkt bekanta men f.d tidigare kollegor. Hon har liksom jag arbetat på Karolinska och hur kul är inte det när vi kom på att vi jobbat med samma gamla kollegor.
Har undrat och försökt googlat och facebookat dessa kollegor länge, det skulle vara kul att få kontakt med dom. Vi var ett sånt härlig gäng under KS-tiden, jag yngst....i 20-årsåldern ! och sen dessa då 30, 40, 50 och 60-åringar.
Fasen vad kul vi hade, After Work fanns redan då kan jag lova.




Tänk vad sådan här uppskattning kan göra mig glad! En sån chef jag har...ska mumsa dessa praliner i morgon när jag är ledig. Rudolf kanske får smaka en.....eller kanske en halv.
Har under hela mitt yrkesverksamma liv aldrig någonsin fått något liknande. På sin höjd en urplockad Alladinask i personalrummet med på sin höjd romrussinpralinen kvar till nattpersonalen, typ.
Superbra arbetsplats med superbraiga kollegor och superbra chef!

I kväll återvänder Erika till föräldrahemmet, ska bli kul att se henne igen efter fyra dagars frånvaro.
Jag smäller på med en broccoligratäng och lite kassler, blir nog uppskattat tror jag.
Nu mera kaffe och kattgos.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar