19 mars 2013

Inte mycket men alltid något



Minimalt att skriva om = minimalt med inlägg här i bloggen. Har haft ytterligare en s.k sovdag då inte ett piss har hänt. Gustav frös idag och tillbringade nästan hela förmiddagen under mitt täcke, tätt intill mig. Jag slapp frysa, han är som en kamin den lilla Fisen.
Gör väl som jag brukar, slänger in lite halvtaskiga Iphonebilder så ni får något att titta på.





Lyckades klara nivå 38! Blev överlycklig, har tragglat med den i över en vecka. Nu är man helt plötsligt i Chokladbergen. Vilken känlsa....Chokladbergen, som jag längtat. Lemonadsjön var inget för mig.

Men hallå! Vad fasen håller vi på med? Candy Crush Saga....hur beroendeframkallande är inte det?



 Har ätit en hel del apelsiner, är beroende av den frukten!


 Jag har under alla mina år inom äldreomsorgen aldrig fått ett sånt här spännande larm på larmtelefonen. Gaslarm! I och för sig hade jag precis besökt toaletten...men tror knappast den snabbpinkningen utlöste ett gaslarm.
Måste blivit något galet, precis som klockan på larmtelefonen. 8.30 då jobbar inte jag.
Kul var det i alla fall. Mer gaslarm åt folket!


 En något folktom, öde rödmålad korridor. Precis som det ska vara miss i nassen.
Denna avdelningen har fått det passande namnet röd avdelning, nån har tänkt till!
Andra sidan heter lila avdelning och vad tror ni den har för färg på väggarna?
Just det....beige!


 Gjorde en enkel snabb middag idag. Falukorv med Rolfs hemstampade potatismos. Gott!
Vid närmare eftertanke är jag faktiskt beroende av hemlagat potatismos också.

Slöglor på The Following nu, läskig historia.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar