8 mars 2013

Längtar till allsången!




Går bra det här! Det enda som jag inte hunnit med är eftermiddagssömnen. Men det hinner jag, blir nog en kvällstupplur istället.
Handlingen med mamma gick bra. Samtalsämnena på fikat efteråt var lite annorlunda än dom brukar.
Idag pratade vi faktiskt inte om Alzheimer utan just den sjukdomen blev för dagen utbytt till nagelsvamp.
Kanske inte riktigt my cup of the, men det funkade. Vidare såklart handlade det om stråke, invandrare, fuskbyggare, Carola (som mamma verkligen inte gillar), lunginflammation, Gustav och eventuell flytt till Kungsängen (men hon har ju inga som hjälper henne att flytta, stackarn)

Hem igen med tre påsar Willysmat! Är så jäkla kass på att packa, hade fått plats med varorna i en kasse. Vet inte hur jag tänkte, förmodligen som alltid....jag tänkte inte alls!

Emilie och Jasmine kom förbi med lunch från pizzerian, varsin god sallad.
Kul att se Mino igen, det var ett år sen sist, exakt. Det var på 2012 års final i Globen.
Hon flög från Göteborg sent i går kväll och Emilie hämtade henne på Bromma.  Det bästa är att hon flyger hem sent på söndag så vi hinner bjuda henne på en riktigt söndagsmiddag i Pettssonska innan hon åker.
Vi åt den goda salladen, lyssnade på finalbidragen, tjittjattade, drack Starbuckskaffe och hade mysigt i solskenet.
Emilie gjorde en inventering i vinkyl och barskåp och hittade några flaskor som hon "lånade".
I kväll har hon ett förtidigt födelsedagsfirande för sina vänner.
 



















Bjussar på en solig bild av eran favoritbloggare! Med nyfönat hår och och halsduken i en stadig knut.
Och som alltid detta fåniga leende....
Bläddrade snabbt igenom Nöjesbilagan i mammas nyinköpta Aftonblad.
Gillar speciellt sista delen i första raden....."avslutar med allsång med publiken"
Jojo, då jäklar kommer jag ta i! För sjunga Carolalåtar är något jag kan....i alla fall tror jag det!

Trevlig fredag på er, jag går snart i idé...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar