1 mars 2013

Inte så mycket mer än fluff!



Handlingen med lilla mor gick som det brukar. Full fart in i butiken, fokusering, "har du bråttom", kassan,oj vad tungt, ut och hem.
Delade på varsin miniminimunk till kaffet. Dricka snabbkaffe utan mjölk var ingen hit.......fy!
Idag pratade vi om dessa heta högaktuella ämnen:
  • Duktiga människor, Birgit vann idag igen!!
  • Fiberoptik
  • Bredband
  • TV-kanaler
  • Champagne
  • Stråke
  • Alzheimer
  • Carlos
  • Solängen
  • Fula glasögon
  • Förköpshäften uppgraderade till Accesskort
  • Svarte Petter-gänget
  • Mallorca
Ja, det var väl allt! 
Hem igen till Gustav som blev glad att se mig. Åt lite fil och tre bananer, ett äpple, två apelsiner och två koppar RIKTIGT kaffe.

Fick till det bra på Willys idag, handlade sju middagar!
Skönt, slipper man ut bland pöbeln på en hel vecka. Eller förresten, måste nog köpa lite frukt och grönt som snart tar slut.
Så här ser menyn ut i Pettssonska dom kommande sju dagarna:
  • Bejkåntoppad kycklinggratäng med ris
  • Helstekt köttsvans med ugnsrostade rotfrukter
  • Fyllda färsbiffar med klyftpotatis
  • Morot och blomkålsstuvning med körv
  • Ryggbiff med potatisgratäng
  • Minipizzor
  • Köttfärssås med spaghätti
Och ja, jag stavar fel. Skojar bara! Ville lätta upp stämningen så här på fredagseftermiddagen.

Ska jobba inatt! På Viggen, det behövs folk och jag tackade ja redan förra veckan.
Kul som attan.
Tror inte det har hänt speciellt mycket sen jag slutade. Men härligt att träffa mina rara gummor igen.

Undrar vad familjen föredrar för middag ikväll? Tror jag gör minipizzorna, dom är för jäkla goda.
 Till sist en bild på mig! Ser ut som en galen seriemördare med den blicken och vilken kalufs jag har fått till, nyduschad och nyfönad ser jag ut som Elisabeth Höglunds lillasyster. Sicket fluff!



 Hej då kompisar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar