31 mars 2013

Sommartider hej, hej!



Skrammelskrammel från köksregionen. Rolf brassar påskbuffé och jag vaknade lite tidigt idag.
Men det gör inget, känner mig utvilad och fit for fight.
Nattens jobb var behagligt. Jag kan faktiskt påstå att jag älskar mitt jobb och det känns skönt att alltid känna sig välkommen och "efterlängtad" när man kliver in.

Jobbade en timme mindre p.g.a sommartidsjusteringen och det märktes verkligen. Jag brukar vara som tröttast mellan just 02-03-tiden. Skönt att klockan helt plötsligt hoppade till 03.00.
Blir bakslag i höst förstås när klockjäkeln ska tillbaka, såklart jobbar jag då med. Har redan kollat!
En timme mer på natten är vansinnigt tröttsamt, natten tar aldrig slut typ, liksom.


Som sagt idag blir det påskmat a´la Rudolf.  Mamma ska hämtas strax före 17.00. Owe har jag försökt både ringa och messa utan resultat. Han kanske dyker upp som han brukar, som gubben i lådan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar