30 mars 2013



Glad Påskafton på er mina vänner!
 Har hunnit med en del idag, därav den sena uppdateringen här.
Det började med att jag vaknade vid 8.30, klädde på mig mina träningskläder och snörde på mig mina gå-fort-skor.
Powerwalk innan frukost gillar jag, men idag gick det inte så bra. Ryggen sa i från redan i första uppförsbacken och jag var nära att vända om.
Trotsade smärtan och fortsatte, rattade upp ljudet i lurarna istället, intalade mig själv att jag inte hade ont.

Härligt i solen på nysopad gångväg.

Sista kilometern hade jag fått upp ett hyggligt tempo och jag kom hem 6 km senare och redigt svettig.
Dusch, frukost i soffan med katt i knät medans Rolf åkte ner till båten för att börja vårrustningen, kapitel 1, Skrapa båten. En 54 år gammal mahognykryssare kräver sin omvårdnad av en fanatiker på endast 52 och ett halvt år.

Har varit en sväng till Karlssons för att köpa en digital ute/innetermometer i påskpresent till mamma. Hon har tydligen ingen så jag hoppas hon blir glad i morgon. Köpte även lite påskgodis och la ner i påsen till henne.

Hunnit med att powernappa också, ska jobba två nätter så Gustav blev glad när vi boade in oss under filten på sängen.


Den sista chokladpralinen av chefens påskgåva slank ner nyss tillsammans med en kopp gott kaffe.
Det här var en vitchokladhistoria, supergod! 
Nu ska vi strax äta. Blir ingen hejdundrande påskmiddag för oss idag utan den spar vi tills i morgon.
Då kommer alla barn, pojkvänner och lilla mor hit.
Jag sover och kliver väl upp i vanlig ordning då äggen är kokade, sillen är skivad, Janssonen klar, laxen nydöd.

Tur att man har en man som tror han är en blandning av Per Morberg/Jamie Oliver/Gordon Ramsey.

Heippa!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar