2 mars 2013

Candy Crush, Mello och slölördag



Gick alldeles utomordentligt bra för mig som vikarie på Viggen. Tanterna blev glada att se mig, det blir dom iofs alltid och jag tror alla redan har glömt att jag faktiskt har slutat.
 Personalen blev också glad och gladast var  nog Nilofaar.

Hon hade gjort egen saffransglass till nattfikat eftersom hon vet att jag är barnsligt förtjust i glass.
Dessvärre hade hon glömt att jag är nötallergiker och stoppat i lite pistagenötter i glassblandningen.
Men jag körde tricket "pilla bort" och bad till gud att det skulle hålla.
Det gjorde det, kände ingenting och jag lever ju än.....kan tilläggas att jag åt väldigt lite av glassen för att inte riskerar något.

Natten var i särklass den lugnaste jag varit med om, klockan 22.10 sov alla...nästan.
Lite fix, trix och hjälp till toaletter var det jag ägnade mig åt och Candy Crush.
Har aldrig spelat några spel på Iphonen (förutom WF, Ruzzle, Yatzy o.s.v) och har nu råkat in i detta beroendeframkallande träsk.


Som nybörjare har jag inte kommit så långt, har senaste dagarna varit fast på nivå 23 och skrek därför högt av glädje vid fyratiden i natt när jag äntligen klarade den!

Sov länge i dag, hade tänkt mig gå upp vid 12.00 men vakade vid 14.00.
Rolf muttrade om Båtmässan, tar kanske det i morgon fast jag har ingen lust. Glo på massa fula plastbaljor och trängas med andra. Nej, vet nån vad!
Han kanske hittar någon roligare att gå med? Mer båtintresserad....

Så långt in på lördagen har jag fikat, ätit goda kakor som Erika handlat, ätit fil, gosat med katten och nu fick bloggen lite omsorg.

I kväll Andra Chansen, tittar såklart men bryr mig desto mindre. Ser framförallt fram emot mellanaktsnumret som vid tidigare deltävlingar. I kväll kommer vi få se Jedward duellera med Gina och Danny.
Blir säkert kanoners!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar