11 november 2014

RäknarNer



Först eftersnack...fotbollsgalan. Zlatan fick sin nionde guldboll. Helt väntat och rättvist, vem skulle annars få den?
Han gjorde ett fint tacktal efteråt som visade att han verkligen är en fin kille med känslor. När frugan Helena torkade tårarna var ju bara kameramannen tvungen att zooma in tårar och näsduk, tramsigt.
Annars var det mest sådär, pinsamt att inte Brommapojkarnas nyss så tragiskt avlidne lagkapten Pontus Segerström fick samma hyllning som Klas Ingesson. Sorgligt och ledsamt. Men förstås beror det på olika anledningar, det skylldes bl.a på kort om programtid.
Titttade senare på fyrans dokumentär om just Klas Ingesson och blev ännu mera sorgsen. Jävla cancer!

Hade som tur var en liten rar gosefis som somnade tätt intill mig som vanligt. Han är så himla gullig fast jag tror att han börjar sakna sin lilla familj litegranna.

I morse tjatade jag till mig lite bilder av Emilie. Tycker dom är snåla med det!




JAAAAAA,  jag vet att jag tjatar....men är hon inte förbaskat söt min lilla gulllunge?
Tisdag, onsdag, torsdag...sen är det fredag och då kommer dom hem!
Skulle behöva semester i helgen också...vill bo kvar här och fredagsmysa med Stella.


Min andra lilla gullunge är som en svans. min skugga, min Följa John.
Här ligger han i badrummet och väntar medans jag duschar.


I går kväll skippade han Fotbollsgalan och trängde sig i stället ner hos mig i soffan.
Närhet när den är som bäst.

Idag ska han få vara själv ett par timmar. Jag ska till jobbet på ett möte klockan 14.00.
Ska bli kul att få träffa mina braiga kollegor igen. Känns som jag varit ledig i veckor. Längtar till jobbet, får man göra det?

Japp, det var väl allt från hundmamman i soffhörnet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar