30 november 2014

StatusPåSjuklingen
















Status i sjukstugan denna första advent: Ingen feber, tror jag, halsen svider och gör ont, hosta, snorig, ont i leder och kropp, trött.
Fast det känns tro det eller ej något lite bättre än i går, då sov jag hela dagen. Idag har jag varit vaken lite mera.
 Håll tummarna nu att jag är frisk i morgon.
Har lyckats få upp två stakar och två stjärnor i fönstren, var helt slut efteråt.
Däremot så har jag inte fixat någon adventsljusstake att tända i dag. Glömt köpa ljus, kan tyckas klantigt då jag nyss besökt Europas största varuhus...
Inga lussekatter heller som jag älskar men jag vet att en viss Jul-Hitler är i full färd med julbaket.
Roy Fares saffransbullar sprider just nu säkert en alldeles angenäm doft hemma i köket på Safirstigen. Hoppas dom tittar över senare och har med sig en bulle till sjuklingen.



Rudolf däremot har jobbat på hela helgen så man blir trött bara att se honom.
 I går bakade han sitt traditionella julbröd med bl.a tre kilo farinsocker i, nyttigt? 
Nja, men förbaskat gott!  Jag var bara tvungen att provsmaka, och det är så jädra gott tillsammans med ett glas kall lättmjölk. La sig som bomull runt midjan som så mycket annat man stoppar i sig.

I dag har han röjt runt på tomten, svetsat två ställningar som ska bli julbockar. Gjort två grantomtar,
ej att förväxlas med garntomtar. Satt upp belysningen runt ytterdörren. Bilder på grantomtar och granbockar kommer i morgon. Blir bättre att fotografera i dagsljus sen fattas det lite röda band på dom också.

Nu är han i full färd med att göra köttbullar och koka stuvade makaroner till middag. Sen tror jag det är godnatt för honom...










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar