19 november 2014

Stella



Blev en bra eftermiddag trots lite trötthet och DEN HÄR FÖRBANNADE ALLERGIN/EKSEM som just nu verkar har bosatts sig kring ögonen. Ser förtaskig ut!
Är inte vacker sen tidigare, det vet jag, men nu...jag ni som sett mig, herregud! Ser ut som jag har gråtit i fjorton veckor, konstant. Röd, svullen, det kliar, ögonen rinner, påsar stora som Willyspåsar under ögonen och jag håller på att bli galen.
Men som sagt, det finns dom som har det värre, så jag ska inte gnälla. Och ja, i morgon eller på fredag är det jag som går till vår eminenta vårdcentral på drop-in tiden klockan 8.30. Wish me luck för att jag får träffa en läkare som fattar grejen....

När Emilie kom så tog hon över middagsbestyren i köket, Erika skalade räkor och jag myste med mina gullefisar. Middagen blev supergod, den borde ni testa!

http://www.recept.nu/jennie-wallden/varmratter/pasta-och-nudlar/kramig-rakpasta-med-fankal--vitt-vin-och-dill/

Stella det mer än nöjda barnet sov på våran säng medans vi dinerade. Jag la bara ner henne, in med nappen, på med filten och så låg hon där en stund och fiffilurade och sen somnade hon, helt själv!
Bullade upp med kuddar runt om, men än så länge är det ingen fara, hon vänder sig inte ännu.



 Denna glada tjej alltså.....gör mormor så lycklig!  Nu har dom åkt hem och jag ska strax åka till jobbet.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar