19 juli 2011

5:a i syslöjd!


Ovan ser ni en bild på min händige man. Han tillbringade hela kvällen i går till detta pyssel, gardinsömnad.
Fortsatte en stund nu på förmiddagen. Det blir jättefina gardiner, guldstjärna.

Idag har vi varit uppe tidigt, i alla fall Rolf som sin vana trogen skenar ett antal varv runt Örnässjön innan ens knappt morgontidningen är utdelad.
Jag gick upp 9.00 och tyckte det var tidigt. Urk!

Vi har varit till HC-huset i Veddesta och hämtat våra tillskurna, beställda båtdynor.
2150:- katching!
Sen köpte vi 6 meter tyg också till dynorna, marinblå förstås till färgen med någon liten prick på.
299:-/meter!
1794:- katching! Och där blev det tomt i min plånbok.

Efter en snabblunch på Mc Donalds i Stäket ibland omåttligt många barnfamiljer med ledsna barn som fått "fel" leksak i Happy Mealen samt en busslast med trögfattsde pensionärer åkte vi till Lotta.
Lotta är vår proffssömmerska och vi lämpade av dynor, 6 meter tyg och trådrulle.
Som tack fick vi gott kokkaffe och gos med världens sötase katter.
Hemma nu och min morgonpigge man förvandlades snabbt till en sovande baby.
Powernap på soffan står tydligen på programmet nu för hans del. För min del är det Willys som hägrar.
Måste fylla på kylskåpet, vankas tre middagsgäster idag och jag ska göra lasagne till allihopa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar