27 juli 2011

Kraken del 28


Jag har varit frånvarande idag och det har ni med. Det märks på besöksstatistiken, eller så är det så enkelt att ni inte orkar med mitt tjat om den arma kissen.
Och det förstår jag, men för mej så är det här viktigt!
På bilden ser ni hur det har sett ut idag, han har suttit vid ytterdörren och jamatjamatjamatjamat......oh, my god!
Jag har försökt avleda honom. Provat med gos, mat, godis, lek och bära runt på.
Det funkar ett tag. Längtar till imorgon då han ska tillbaka och förhoppningsvis bli av med dränaget.
Då ska jag prova med den uppblåsbara kragen istället. Hoppas den funkar och att han inte når såret.

Detta var dagens rapport från sjukstugan, nu över till det vanliga tramset om ingenting.
Eftersom jag inte varit utanför dörren idag så kändes det skönt när vi bestämde oss för att åka till kinarestaurangen i Bålsta och dinera.
Just då sov Prinsen så vi passade på.
Jag åt en supergod pad thai och tog faktiskt ett glas vitt. Fick det till bredden fyllt också, pluspoäng. Gillar sådana ställen där dom inte är så snåla på rusdryckerna.
Slafsade i mej all mat, och när Peter (ägare/servitris/m.m) gick förbi och tittade på mitt tomma uppläggningsfat sa han.....Whaooooo!
Vet inte om det är bra eller dåligt, han tyckte säkert "Herregud, vad hon vräkt i sej!"
Gör mej inget, jag var hungrig. Det frestar på att vara inne hela dagarna och passa på kissen.

Hemma nu och landat i soffan. Vi har tittat på Tinas sommarkök, hon helgrillade gris. Lite intressant eftersom vi helgrillade lamm på mitt bortregnande kalas för en månad sen.
Hon gjorde även massor med annat gott, en bakpotatis och efterrätt kommer jag helt säkert att prova. Såg så gott ut!

Fick mess från Emilie i Rom nyss. Där hade det regnat så dagen hade ägnats åt shopping istället för sol och bad.
Ja, är det något det flickebarnet har svart bälte i så är det just shopping.

Det var allt från mej idag, har ni tur så blir det mera imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar