2 juli 2011

Sigtuna, Cykeltuna eller Sipptuna?

Idag så har jag inte varit så dataaktiv. Vaknade med fruktansvärt ont i ryggen. Detta beroende på att Gustav och jag har skedat hela natten. Och då blir inte komforten den bästa i min jättesäng.
Men vad gör man inte för Prinsen, han vill bara vara med mamma nu...hela tiden.

Stack iväg till Bålsta för att hämta Erikas linser. På vägen hem mötte jag Åsa och Sventa i deras röda Corvette, jag vinkade glatt! Dom vinkade tllbaka.
Väl hemma såg jag att Corvetten stod på garageuppfarten.....finns alltså en till Corvette i omlopp!

Micke, Mino, Jogge och Emilie kom på besök. Pojkarna skulle ut och fiska och flickorna skulle till Systembolaget.
Rolf frågade om dom ville följa med till Sigtuna och äta lunch, och det ville dom.
Finns ju Systembolag där med.

Vi åkte Meganen med havererad AC, inte så himla skönt när det är 30 grader ute. Alla metrologer tycks haft fel idag. Dom sa nämligen att det skulle bli åska och regn. Har inte sett något regn än iaf.
Mycket folk var det på Hamncaféet Våfflan. Mino och Emilie ville bara ha glass medans Rolf och jag tog varsin sallad.
Glass till barnen alltså, som det brukar vara! Billiga i drift.





Efter att den goda salladen var svald så gick vi den rutinmässiga spana-på-båtar-promenaden.
Jag testade min superzoom på nya kameran.....Kolla vad jag fick in! En felnavigerad strandad val......som dessutom är till salu! (Klicka på bilden så får ni se)
Men kan nån förklara varför båten lutar så?
(Ja, jag vet....jag är inte så läcker själv i bikini.....!)

Ett litet arrangerat gruppkort på dagens deltagare, visst är dom söta?

Sen åkte vi hemåt och jag höll på att dö i värmen. Hoppade in i duschen per omgående och flickorna stack i väg och badade.

1 kommentar:

  1. Nej du det stämmmer. Vi var inte ute och åkte med "den lilla röda" igår. Däremot tvättade Sventa den. Men det finns en del andra på vägarna här i krokarna. Visst har det blivit fint med nya strandpromenaden i hamnen i Sigtuna??

    SvaraRadera