12 juli 2011

Var är hakan?

Är det någon som sett min borttappade haka/hakor?
Blev lite smått chockad när Rolf på eftermiddagen frågade om vi skulle åka till Ikea. Ja, ni hörde rätt! IKEA!
Absolut, svarade jag och studsade snabbare en en oljad blixt in i badrummet för att kissa i förebyggande syfte.
Man vill ju inte riskera att slösa tid på Ikea med att kissa. Nej det gäller att vara förberedd. En eftermiddag på tu man han på Ikea med en tidigare så shoppingfientlig make får inte slarvas bort med onödigt pinkande.
Fast jag misstänkte att han hade något i kikaren........
..........precis. Med stormande steg satte han fart till tygavdelningen. Jag hann inte se något på vägen dit, det gick med en farlig fart. Vi bladade snabbt förbi tråkiga hemmafruar, förvirrade pensionärer och andra tröttmössor.
Nya gardiner till båten var det alltså dags att investera i.
Handlade ett naturfärgat, 5 meter. Nästan gratis, 19:-/meter. Perfekt!
Helst skulle jag vilja haft något med sjörövartema, tulpaner eller dinosaurier på men vitt blir nog fint.
Men vem ska sy då? Joråsatte Roffes Allfix fixar allt. Han kom hemdragande med en gammal symaskin som han hittat på en vind på jobbet för länge sen.
Vi får hoppas att den funkar! Så i kväll blir det systuga i Pettssonska......bilder utlovas.

Jag hade under hela mitt 30-minuters korta besök på Ikea gått med handen i fickan och fingrat på en guldtia. Femkronorsmjukglass efter kassan var ett måste.
FY FAN vad besviken jag blev när pojken i kassan sa med len stämma "Nej, tyvärr. Maskinen är trasig!"

Med ledsna ögon åkte vi hemåt........Jävla Ikea!



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar