1 juli 2011

Härlig kväll med vininslag

I kväll slog vi oss lösa och stack helt utan förvarning i väg till Bålsta för att dinera på kinesrestaurangen hos Petel.
En mycket liten kineskvinna tillika servitris tog våran beställning, tror hon var högst 4 äpplen hög.
Hon var väldigt ny och osäker, språket inte det bästa. Vi tänkte, hur fel kan det här bli?
Jag skulle ha nummel fyla, fläskfilé satay och maken nummer flolton biff med tomat.
Viss förvirring uppstod då jag beställde en halv flaska vitt av Husets sort för 80 pistoler.
Men döm om min förvåning så prickade hon in alla rätt! Guldstjärna till Kim soi fai sjok eller vad hon nu hette minikvinnan.

Hemma igen och Ewa goes bananas på resterna av bag-in-boxen från min 51-årsfest.
Lite supergoda champagentryfflar till och man kände att man var med i matchen igen.
Tack Ingrid K för dom, jag spar några så vi kan festa när du kommer på besök!

Maken hade lite kontorsarbete att göra. Han skrev dagbok...."Kära dagbok....idag har min underbara fru bjudit nej på kinesmat blabla bla"

Ja, så här ser jag ut efter har inhalerat tre glas vin. Det sista glaset innehöll dessutom en fluga! Fan alltså, jag pallar ingenting. Känner mej salongsberusad och ögonen skenar all världens väg.
Jag måste bli bättre på att intaga alkohol, är ju ändå nästan vuxen!
Skärpning Ewa!

Sen tokfota jag Prinsen lite. Här dricker han vatten på bordet. Får vi dricka vid bordet så får han!

Den här kortet tycker jag att jag lyckades med, eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar