11 juli 2011

Det ska vara italienskt!


Till slut så kom då mina fina gästkockar med Willyskassen till bredden fylld av godsaker till den stundande middagen.
Snabbt så var dom igång. Det blev en egenhändigt komponerad Canneloni a´la Jogge.

Oj, vad gott det var. En helt vegetarisk fylld, rullad lasagneplatta. Det var bl.a zucchini, kantareller, paprika, parmesanost och riccottaost i rullarna. Ovanpå en otroligt smakrik tomatsås med mycket av färska örter. Och mer parmesan förstås.
Vi åt så det knappt blev något över till matlådor och dylikt. T.o.m min pastafientlige make tog flera rullar och berömde kockarna.
Ja, det var ju kul. Man är inte sämre att man kan ändra sej!

Sen blev jag lite lätt stressad, ville hinna med efterrätten. Så jag tjuvstartade med vaniljglass och färska bär.
Det är så gott! Hallon är dom godaste bären!

Packade ihop mina grejer och stack i väg för att arbeta min sista natt på 30 dagar!
Känns helt okej, 30 dagar. Det kommer gå snabbt är jag rädd för. Alldeles för snabbt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar