24 juli 2011

Paj utan jubilar


Så stoppar vi denna söndag i arkivet och ser fram emot en ny vecka.
Min tredje semestervecka, hälften redan förbrukat.

Jag har varit orolig för Gustav idag. Först så åkte han på råbäng av fula röda katten. Sen sov han i 8 timmar och efter det har han varit ute hela tiden. Har knappt sett röken av honom.
Han kan ju varit ute efter revansch och pucklat på sin antagonist, men jag tror han legat och tryckt någonstans.
Han har ett jack i örat och ett litet sår på halsen, hoppas det inte blir någon infektion bara. Jobbigt med trattkatt.

Alla mina barn har varit hemma ikväll, vi grillade kyckling och fläskytterfilé.
Jag tog mej faktiskt ett litet glas rött till maten. Sen skulle vi senare fira Gustav med Emilies blåbärspaj med vaniljvisp. Räkor till Gustav förstås.
Men det blev ett kalas utan jubilaren, han syntes inte till, men kom senare för att sedan sticka iväg igen.
Undrar vad han gör?

Nu ska jag strax lägga mej, fattar inte att jag är så trött. I morgon ska jag skjutsa Emilie och Jogge till Arlanda.
10 dagar i Italien står på programmet för sötnosarna och jag är förstås avundsjuk, jag gillar Italien!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar